1399-01-22 13:16
1523
0
68120
کارشناس سیاسی:

در مدیریت بحران کرونایی تمام بدنه دولت آماده نبود/ کرونا باعث تغییرات بنیادی در جهان نمی شود

مرتضی کامل نواب گفت: علی رغم اینکه اقدامات وزیر بهداشت و کادر درمانی کشور قابل تحسین بود؛ کمبود تجهیزات و لوازم بهداشتی حاکی از عدم آمادگی وزارت صمت در این خصوص است.

به گزارش گلستان ما، مرتضی کامل نواب دبیر جبهه آرمان خواهان واقع بین کارشناس سیاسی در گفتگو آنلاین با این پایگاه خبری تحلیلی که بصورت لایو انجام شد؛ در پاسخ به این سوال که آیا می توان کرونا را یک جنگ بیولوژیکی دانست؛ گفت: در ارتباط به اینکه می توان شیوع ویروس کرونا را یک جنگ بیولوژیکی دانست؛ هنوز نیاز به بررسی از سوی کارشناسان پزشکی دارد تا بدانیم که این ویروس دست ساخته انسان است یا از طریق حیوانات به انسان انتقال یافته است؛ اما شواهد نشان می دهد که این ویروس تمام دنیا را در برگرفته و ناتوانی در کنترل آن مشهود است.

کامل نواب افزود: اگر بخواهیم در کنترل بیماری کرونا عملکرد و مدیریت دولت را بررسی کنیم؛ باید این موضوع از دو جنبه اقتصادی و معیشتی و سیاسی و حقوقی بررسی شود.

وی ادامه داد: از نظر اقتصادی و معیشتی، ویروس کرونا باعث تعطیلی بسیاری از اصناف و تولیدی ها شد که به تبع آن باعث فشار اقتصادی به خانوار می شود. همچنین از سویی با توجه به وجود تحریم های مختلف و به تبع آن کاهش میزان فروش نفت، دولت با کاهش موجودی روبرو و در این شرایط مدیریت اقتصاد و در پی آن معیشت مردم سخت است.

وی گفت: اگر بخواهیم به جنبه های سیاسی و حقوقی اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توسط دولت اشاره داشته باشیم؛ باید متذکر شویم که براساس قانون اساسی اگر دولت بخواهد شرایطی را بر کشور حاکم کند؛ باید با تصویب مجلس باشد و در صورت تمدید نیز مصوبه مجدد مجلس را داشته باشد. این در حالی است که هیچ کدام از این مصوبات گرفته نشد.

این کارشناس سیاسی به اقدامات مجلس شورای اسلامی و تصویب بودجه سال ۹۹ نیز اشاره داشت و تصریح کرد: متاسفانه لاریجانی برای تصویب بودجه ۹۹ جلسه مجلس را تشکیل نداد؛ اما می توانست موضوع بودجه و تصمیم گیری در این خصوص را به کمیسیون تلفیق مجلس ارجاع دهد و آن را به عنوان مصوبه در نظر بگیرد.

کمال نواب گفت: در جریان مدیریت بحران کرونا در ابتدا این سوال پیش آمد که این مدیریت باید از سوی رئیس جمهور انجام شود یا وزیر بهداشت؛ باید یادآور شویم در این بحران، مدیریت خوب وزیر بهداشت و کادر درمانی کشور قابل تحسین بود.

وی در تکمیل سخنان خود ادامه داد: اما در مدیریت بحران کرونایی تمام بدنه دولت آمادگی لازم را نداشتند و بحران نبود تجهیزات، ماسک، لوازم بهداشتی نشان از عدم آمادگی وزارت صمت بود.

این کارشناس سیاسی در پایان اشاره به جهان پسا کرونا داشت و افزود: تغییرات پسا کرونایی، تغییراتی بنیادی نیست و شامل تغییر حکومت ها و دولت ها نمی شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.